Aan
Jaar:
1990
Hoofdredactie/Eindredactie:
Arnout van Soest
Vormgeving:
Paul Bussen
Adriaan de Jonge
Uitgeverij:
JVR/ Select Intermediairs
Uitgever/Directeur :
Lesly Verdier

Anderhalf miljoen singles, die steeds meer contactadvertenties gingen plaatsen. Een slimme bladenmaker zag hier brood in en lanceerde in 1990 Aan. De kennismakingskrant. De vormgeving is ronduit saai; het op grauw krantenpapier gedrukte blad heeft blijkbaar genoeg aan de inhoud. Die mag er dan ook zijn. Naast de contactadvertenties, die de kern van het blad vormen, biedt Aan ook tips voor het schrijven van een advertentie en een cursus flirten. De contactadvertenties zijn ingedeeld naar sekse, leeftijdsgroep en seksuele oriëntatie. En achter in het blad komen ook diegenen die op zoek zijn naar reis- of danspartners of vriendschappen aan bod. Het lezen van de contactadvertenties heeft iets voyeuristisch: wie is de vegetarische goudsmid, de gespierde pensionaris, de humanistische geograaf of de gescheiden kantinebeheerster? En wat is in vredesnaam een objektleidster (onder 'lesbiennes')? Het is de vraag hoelang het nog zal duren voordat internet Aan overbodig heeft gemaakt. (EK)

Jrg. 2, nr. 2, februari/maart 1991

Jrg. 2, nr. 2, februari/maart 1991