Break Out!
Jaar:
(1996 - 2006)
Hoofdredactie/Eindredactie:
Leo van Rooijen
Vormgeving:
Sven van Pel
Uitgeverij:
VNU Tijdschriften
Uitgever/Directeur :
Peter Schönhuth
Genre:

'Terwijl meisjes er om knokten, liepen hun jongere broers er stilletjes mee weg,' schreef Trouw nog in 2006. Break Out! was een tijdschrift voor jongeren van 12 tot 15 jaar. Het blad ging over sterren en showbizznieuws, maar de grote naamsbekendheid dankte het aan de openhartige wijze waarop er over seks gesproken werd. Vooral de vragenrubriek met informatie over zaken als de g-plek, voorbehoedsmiddelen en seksspeeltjes was populair. De brugklassers van nu lezen geen bladen meer: ze internetten. Op jongerensites als Kaboem of CU2 kunnen ze dezelfde informatie vinden, en tegelijk msn'en of tv kijken. Nieuwtjes zien ze er veel sneller en ze kunnen er nog vragen stellen ook. Eind 2005 kelderde de oplage van Break Out! naar minder dan de helft van de 100.000 exemplaren uit 1996. Voor uitgever Sanoma reden om het blad in april 2006 op te heffen en voort te zetten als het project Spam, een combinatie van weekblad, website en evenementen. Ook dit initiatief is inmiddels gestaakt. (EV)

Aanvragen

Nr. 3, 10 januari 1997

Nr. 3, 10 januari 1997