CosmoGirl!
Jaar:
2003
Hoofdredactie/Eindredactie:
Lenny Gerdes
Saskia van Buren
Vormgeving:
Sarah-Mezjdah Lens
Uitgeverij:
Hearst Magazines, Telegraaf Tijdschriften Groep
Uitgever/Directeur :
Josja Zijlstra

Niet bij Sanoma, de uitgever van Cosmopolitan, verschijnt het jongere zusje van deze bekende glossy vanaf 2003, maar bij de Telegraaf Tijdschriften Groep, die hiervoor een joint venture aangaat met het Amerikaanse Hearst. CosmoGirls zijn 'born to lead'; meiden van 14 tot 19 jaar die net iets spontaner en populairder zijn dan de anderen, net iets meer zelfvertrouwen hebben en net iets meer geld te besteden hebben. Lezeressen van CosmoGirl! komen uit ondernemende, moderne gezinnen met een bovenmodaal inkomen en een royaal uitgavenpatroon. Voor adverteerders dus een interessante doelgroep, en een groep met toekomst. Ook bij dit meidenblad zijn de belangrijkste onderwerpen mode, make-up, uitgaan, relaties en seks; niets nieuws vergeleken met twintig of dertig jaar geleden. Maar de schrijfstijl en de vormgeving zijn geheel aangepast aan de hedendaagse zelfbewuste tiener die is opgegroeid met internet en sms en gaat voor een 'glossy look'. (LS)

Aanvragen