Elle Eten

Jaar:
1998
Hoofdredactie/Eindredactie:
Lily Martens
Adri Vlasblom
Vormgeving:
Robert Hengeveld
Uitgeverij:
Hachette/VDB Magazines
Uitgever/Directeur :
Maarten van den Biggelaar
Genre:

Koken is hip, en koks als Jamie Oliver zijn nog hipper. Ook Nederland, land van de aardappel en de slavink, valt voor de aantrekkelijke kok en zijn kookfilosofie. Spannende ingrediënten in verrassende combinaties met veel oog voor detail en presentatie zijn de belangrijkste bestanddelen van het nieuwe koken. Elle speelt in op deze trend door eind 1998 de culinaire lifestyle glossy Elle Eten te lanceren, eerst als halfjaarlijkse bijlage bij Elle, later als zelfstandig tijdschrift. Internationale recepten, beroemde topkoks, culinaire trends uit de hele wereld, de hipste restaurants en het nieuwste keukendesign, Elle Eten presenteert dit alles verpakt in trendy vormgeving en glamoureuze fotografie. Naast trendsettende mode (Elle), een droomhuis en dito tuin (Elle Wonen, Elle Tuinen), is ook culinair genieten (Elle Eten) een essentieel ingrediënt in het leven van de moderne, hoogopgeleide vrouw. Koken is geen doel op zich, maar een middel dat bijdraagt aan de behoefte intens te genieten, ondanks de hectiek van alledag. (LS)

Aanvragen