Esquire
Jaar:
1990
Hoofdredactie/Eindredactie:
Jan H. Weduwer
Luc Matter
Vormgeving:
Lorenzo Ledel
Uitgeverij:
International magazines Holland
Uitgever/Directeur :
Arnold Gingrich
Genre:

De succesvolle, goed opgeleide, bemiddelde man tussen de 25 en 45 jaar vindt wat hij zoekt in Esquire. Deze glossy schotelt de lezer de geneugten des levens voor. Er is wel ruimte voor onderwerpen als de Tweede Wereldoorlog of het Ebola-virus, maar Esquire besteedt vooral aandacht aan het visueel aantrekkelijke, glamour en luxe. Culinaria, mode en cultuur, alle ingrediënten van een veelzijdige lifestyle komen aan bod. Mooie mannen en vrouwen, in spannende poses, kijken de lezer aan. 'De nieuwe Varga girl' toont bijna (maar nooit geheel) naakte bekende modellen. Echte mannenonderwerpen staan er in het juni-nummer in 1995: over indianen en cowboys, beachvolleybal en de laatste jeansmode. De aflevering is voorzien van een prikkelend omslag. De advertenties in Esquire bevelen chique mode, herencosmetica en genotmiddelen aan. Dit alles gedrukt op mooi papier, full colour en met ongeveer honderd pagina's per aflevering. In 2006 wilde de toenmalige uitgever (TTF) de titel opheffen omdat de lezersmarkt te klein was. Hoofdredacteur Arno Kantelberg nam de licentie over, zodat het blad een doorstart kon maken. (RVDS)

Aanvragen

Jrg. 5, nr 6, 1995

Jrg. 5, nr 6, 1995