Kamperen
Jaar:
(1998 - 2000)
Vormgeving:
Studio Adrem
Kor Westerdijk
Uitgeverij:
Adrem
Uitgever/Directeur :
Dick Pellen
Genre:

Het tijdschrift Kamperen heeft niet lang bestaan. En dat terwijl het in een tijd werd opgericht dat het ene na het andere rapport meldde dat kamperen steeds populairder werd bij de Nederlanders. Onderzoek eind jaren negentig wees uit dat ongeveer een kwart van de Nederlanders op vakantie in het buitenland in een tent of caravan overnachtte, en zelfs bijna de helft dat deed op vakantie in eigen land. Een grote groep potentiële lezers dus. Toch viel al na drie jaar het doek. Misschien omdat grappige, spontane, ontroerende of spannende ervaringen van de lezers niet aan bod kwamen. Vrijwel elk artikel was een advertorial waarin de beschrijvingen van aanlokkelijke kampeervakantiegebieden gepaard gingen met uitvoerige lofzangen op een specifieke camping of vakantiepark. Eigenlijk was het blad één grote reclamefolder, waarin de persoonlijke verhalen van de lezers ontbraken, en dat vonden de lezers niet aantrekkelijk genoeg. (LO)

Aanvragen