LookingGood magazine
Jaar:
(2004 - 2006)
Hoofdredactie/Eindredactie:
Thea Tijssen
Vormgeving:
Studio FC Klap
Omslag:
Govert de Roos
Uitgeverij:
FC Klap
Uitgever/Directeur :
Linda Kuyper
Genre:

Crossmediaal moet het tegenwoordig zijn in uitgeverij en media (multimediaal is alweer uit). Doel is dezelfde content via zoveel mogelijk media (tv, radio, print, internet) te verspreiden. Dus NRC Next komt op tv, MSN-Messenger wordt een tijdschrift en Libelle is actief op intenet. Lookinggood Magazine is een schoolvoorbeeld van crossmediaal werken: een tijdschrift, gebaseerd op een televisieprogramma, met een actieve website. Lookinggood magazine bestaat sinds 1994 van 'de M-factor': Mariska (Hulscher), Maik (de Boer, stylist) en Marielle (Bastiaanse, haarspecialiste en visagiste). De primaire doelgroep bestaat uit vrouwen van 20 tot 34 jaar. Volgens Mariska Hulscher krijgt het metamorfoseprogramma waar het magazine op gebaseerd is meer dan 16.000 aanmeldingen en blijkt uit onderzoek dat tien procent van de Nederlandse bevolking 'anders' zou willen zijn. Zij roept de 'Dikke' Van Dale dan ook op om het werkwoord metamorferen op te nemen in het woordenboek. En tot die tijd hebben we Lookinggood Magazine. (EK)

Aanvragen

Jrg. 1, nr. 2, winter 2004

Jrg. 1, nr. 2, winter 2004