Miljonair
Jaar:
2000
Hoofdredactie/Eindredactie:
Yves Gijrath
Femmetje de Wind
Vormgeving:
Sandra van Merode
Uitgeverij:
GMG
Uitgever/Directeur :
Yves Gijrath
Genre:

Het blad Miljonair richt zich op de rijke medemens, getuige de ondertitel Magazine for the luxury lifestyle. De doelgroep van het twee keer per jaar uitgegeven tijdschrift blijkt ook wel uit de voorpagina met een luxe auto, goed geklede vrouw en zonnige vakantiebestemming. Opvallend aan het blad is de dikte, gemiddeld driehonderd pagina's per nummer. Die pagina's worden vooral gevuld met reportages over wijnen, vakantiebestemmingen, horloges en mode (met broeken van 2.000 euro). Verder staan er veel interviews met miljonairs in het blad en fotoreportages die laten zien welke bekende Nederlander op welk evenement aanwezig was. Dit lijkt erop te duiden dat niet de echte jetset de doelgroep is, maar de rijke nét onder de top, die genoeg geld heeft om dit aan de buitenwereld te tonen, die wil weten op welke feestjes hij moet verschijnen en die zijn inspiratie haalt uit de interviews met de echte rijken. Miljonair is ook bekend van de beurzen die het blad jaarlijks in Amsterdam en Moskou organiseert. (AM)

Aanvragen

Nr. 2, zomer 2001

Nr. 2, zomer 2001