Nouveau
Jaar:
1986
Hoofdredactie/Eindredactie:
M.E. de Haas
Vormgeving:
Lineke Huizinga
Uitgeverij:
Nouveau
Uitgever/Directeur :
Mingnon Tierie
Genre:

Binnen het ruime aanbod van de glossy's richt Nouveau zich op de getrouwde vrouw vanaf dertig jaar. Ze heeft een klassieke smaak en is bereid geld uit geven voor de mooie dingen in het leven. 'Aangenaam, prettig, kwaliteit, smaakvol en praktisch' zijn de trefwoorden voor de redactionele formule. Artikelen over mode, schoonheid en wonen worden afgewisseld met medische informatie, reisreportages en culturele achtergronden. Nouveau besteedt veel aandacht aan zelfmaakmode, niet omdat de lezeressen geld moeten besparen, maar om ze de gelegenheid te bieden zich hiermee te onderscheiden. Tot halverwege de jaren negentig bevat elk nummer werkbladen met raderpatronen. In tegenstelling tot de meeste glossy's heeft Nouveau geen horoscoop, omdat dit niet past bij de uitstraling van het blad. In 2006 bestaat Nouveau twintig jaar. Dit jubileum wordt onder andere gevierd met een promotionele samenwerking met de eveneens twintigjarige Saab Cabriolet. Deze auto past natuurlijk helemaal bij de klassieke Nouveau lezeres. (LS)

Aanvragen

Jrg. 5, nr. 1, januari 1990

Jrg. 5, nr. 1, januari 1990