Red

Jaar:
2004
Hoofdredactie/Eindredactie:
José Rozenbroek
Vormgeving:
Swan Lian Kwee
Uitgeverij:
Hachette VDB Magazines
Genre:

Ondanks de recessie verschijnen in de eerste jaren van de eenentwintigste eeuw verschillende nieuwe glossy vrouwenbladen op de Nederlandse markt. Op het eerste gezicht verschillen deze bladen redactioneel niet veel van de bestaande titels. Maar de nieuwe generatie bladen richt zich op de nieuwe generatie vrouwen die 'beauty & brains' combineren: hoger opgeleid, een eigen carrière, een gezin en een druk sociaal leven. De nieuwe glossy's bieden dan ook meer diepgang en langere artikelen, waarbij veel aandacht wordt besteed aan hedendaagse problemen als de combinatie carrière/moederschap of het glazen plafond. Maar natuurlijk is er ook voldoende ruimte voor mode, make-up, relaties, reizen en uitgaan. 'Real life in glamorous shoes', luidt dan ook de ondertitel van Red, een van oorsprong Engelse glossy. In dit nummer schrijft Red over 'last minute moeders', vrouwelijk leiderschap en auto's. Maar ook: 63 pagina's mode & beauty. Red ontvangt in 2005 de Mercur (vakprijs voor publiekstijdschriften) voor de tijdschriftlancering van het jaar. (LS)

Aanvragen

Nr. 1, januari/februari 2005

Nr. 1, januari/februari 2005