Sis
Jaar:
(2004 - 2006)
Uitgeverij:
Weekbladpers Tijdschriften
Uitgever/Directeur :
Kees van Nijnatten

In 2004 verscheen SiS voor het eerst op de markt als uitgave van Opzij. Het idee achter SiS was om een jongere generatie vrouwen aan te spreken die zich niet aangetrokken voelde tot het 'oude feminisme' van maandblad Opzij. In 2004 verscheen het blad elk kwartaal en had het een oplage van 55.000. Bij de lancering werd SiS gepresenteerd als de eerste glossy met inhoud. De reacties op het blad waren zo bemoedigend dat de uitgever van Weekbladpers Tijdschriften besloot om er een zelfstandige titel van te maken en deze los te koppelen van Opzij. Sinds oktober 2005 verschijnt SiS als maandblad. Met deze verzelfstandiging onderging SiS een metamorfose: zo werd bijvoorbeeld de zwart-wit cover vervangen door een full colour omdat de praktijk leerde dat dit beter werkte in de losse verkoop. SiS is een mix van 'beauty en brains'. Een blad waar jonge, werkende vrouwen zichzelf mee kunt identificeren. En waarmee je 's avonds na een dag hard werken onderuitgezakt op de bank kunt gaan zitten, zonder je schuldig te voelen. Blijkbaar zijn er niet zoveel van dergelijke vrouwen, want de uitgave van SiS werd in 2006 gestaakt. (LH)

Aanvragen