Functioneel beheerder ICT werkplek

Je werkt ook mee aan het specificeren, reviewen en testen van nieuwe werkplekapplicaties of -versies (releases). Hierdoor heb je uitstekend contact met onze eindgebruikers, je ICT collega’s en met de ICT-leveranciers. Je hebt een goed gevoel voor de verschillende belangen en je weet hoe hiermee om te gaan. En er is meer. Jij bent de functioneel beheerder die:

  • zorgt voor het functioneel beheer van onze werkplekapplicaties zoals o.a. Office 365, Teams, Sharepoint enz.
  • verstoringen analyseert en meedenkt over het oplossen hiervan en zo mogelijk direct zelf oplost.
  • nieuwe (proces)oplossingen of alternatieven voorstelt en zorgt voor wijzigingsvoorstellen.
  • zorgt voor handleidingen, instructies, informatiesessies, servicemededelingen enz.

Daar komt bij dat je samen met je team op de Agile manier werkt. Bijvoorbeeld in het voorbereiden en begeleiden van complete testtrajecten (gebruikersacceptatietest, regressietest, securitytest, performancetest). En dat je ons verder gaat helpen om functioneel beheer bij de KB op een hoger volwassenheidsniveau te brengen, waarbij je ook je collega’s in dit ontwikkelproces meeneemt.

Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw begrip voor de gebruikers  gecombineerd met communicatieve vaardigheden? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature functioneel beheerder aanvult met:

  • minimaal HBO werk -en denkniveau.
  • ruime ervaring als functioneel beheerder in een complexe omgeving (groot aantal partijen, tegengestelde belangen, verwachtingenmanagement).
  • ervaring met functioneel beheer van de moderne Microsoft werkplek met cloud-/mobiele apps.
  • ervaring met BISL, ASL en ITIL.
  • ervaring met Agile, DevOps en Scrum.
     

Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:

  • een brutomaandsalaris van max. € 4.514 per maand (schaal 10).
  • om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • een goede werk- en privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten.
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP.
  • een dertiende maand (8,33%).
  • ruime mogelijkheden om jezelf te ontwikkelen in deze functie.

Deze arbeidsvoorwaarden (en meer) gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature functioneel beheerder ICT werkplek is een dienstverband voor 32-40 uur per week aan de orde.

Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. Dus is onze IT-roadmap enorm.    

We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook zo in ons team ‘Werkplek’. Dit team zorgt voor de regie op de vaste, mobiele en gebouw gebonden ICT-werkplekomgeving. Hieronder valt onder meer het functioneel beheer van de werkplek, AV-vergaderfaciliteiten, vaste en mobiele telefonie en de ondersteuning van onze medewerkers in het hybride werken. Het team bestaat uit verschillende expertises zoals procesmanagement, servicemanagement, functioneel beheer enz. Hoe jouw 35 toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als prettig, gemotiveerd en positief. 

Hoe solliciteer ik naar deze vacature?

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen.

Vragen over de functie? Stel deze Leo van der Linden, productmanager Domein Werkplek via 06-21822474.
Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via @email of 06-21493839.

  • reageer nu, dan nemen we je sollicitatie gelijk in behandeling.
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).