Functieomschrijving

Waar de volledige Harry Potter-serie, meer dan 9 miljoen gedigitaliseerde krantenpagina’s en een fijne werkomgeving samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als onze hospitality-medewerker zorgt voor een nette en gastvrije uitstraling van onze openbare ruimten, het kantoorgebied en onze vergaderruimten. Behoor jij tot de doelgroep van de Participatiewet en krijg je energie van een opgeruimde en verzorgde omgeving? Dan is dit een mooie baan voor je!


Maak jij het mogelijk?
Als hospitality-medewerker houd je er niet van om achter je bureau te zitten. Je bent veel liever actief in het gebouw aan het werk. En het KB-gebouw is een bijzonder bibliotheekgebouw met kantoorruimten, grote boekenmagazijnen, leeszalen, vergaderruimten en nog veel meer. Verder vind je het leuk om onder de mensen te zijn en mensen te helpen. Daarnaast heb je een sociale, enthousiaste en mensgerichte houding met een scherp oog voor detail. Zie je een naambordje scheef hangen, dan geef je dat door zodat dit weer snel gemaakt kan worden. En er is meer. Jij bent de hospitality-medewerker die:

  • de vergaderruimten na gebruik weer netjes en klaar maakt voor de volgende vergadering.
  • verschillende afdelingen ondersteunt bij het beheren van de koffiefaciliteiten, waaronder het in- en uitruimen van vaatwassers en zorgen voor schone kopjes.
  • de koffiecorners opgeruimd houdt en zorgt dat benodigdheden zoals theezakjes, lepeltjes en melk- en suikerzakjes altijd aangevuld zijn.

collega’s van de servicedesk assisteert met diverse facilitaire taken, zoals het verplaatsen van whiteboards naar vergaderruimten en het doorgeven van schoonmaakverzoeken.

Daar komt bij dat je als hospitality-medewerker regelmatig je spierballen gebruikt en dat je stappenteller overuren maakt. Er wordt dus ook fysiek wat van je gevraagd. Verder word je in deze participatiebaan goed begeleid door vaste collega’s, bij wie je altijd met vragen terecht kunt.

Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw onverwoestbare enthousiasme gecombineerd met servicegerichtheid? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature hospitality-medewerker aanvult met:

  • probleemoplossend vermogen.
  • het plezier dat je hebt om fysiek bezig te zijn.
  • de prettige manier waarop je gesprekken voert en afspraken maakt.
  • leergierigheid.


Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:

  • een brutomaandsalaris tussen € 2.668 en € 2.854 (schaal 3).
  • om te starten een proefplaatsing van 2 maanden, zodat wij samen kunnen kijken of deze participatiebaan goed bij je past. Zo ja, dan krijg je een contract van 6 maanden met uitzicht op verlenging.
  • een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over flexibele werktijden.
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten.
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP, waarbij de KB 70% van de premie betaalt.
  • een dertiende maand (8,33%).

Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de (participatiebaan)vacature
hospitality-medewerker moet je in het doelgroepregister
geregistreerd staan en is een dienstverband voor 16-40 uur per week aan de orde. Lees hier meer over onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.


Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s en met onze netwerkpartners zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes en voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met onze netwerkpartners.

We omarmen de verschillen tussen onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen een team sterker maken. Dat ervaren we ook zo in ons team facilitaire services. Dit team werkt aan een optimale (klantgerichte) facilitaire dienstverlening aan de gebruikers van het KB-gebouw. Het team bestaat uit 13 facilitaire medewerkers. Hoe jouw 13 toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als enthousiast, sociaal en optimistisch.


Hoe solliciteer ik naar deze vacature?

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen.
Vragen over de functie? Stel deze aan Micha Visser, teamleider Gebouw, Facilitymanagement & Inkoop via @email
en/of 06-42163221. Vragen over de sollicitatieprocedure? Fiona van Kessel geeft antwoord via @email of 06-39645240.

  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek en bellen we je voor een telefonische kennismaking. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG). Lees meer hierover in onze privacyverklaring sollicitanten.
  • wij willen d.m.v. deze personeelsadvertentie zelf onze nieuwe collega werven en dit is daarom géén oproep voor acquisitie. Echter, kandidaten die via re-integratiebedrijven of jobcoach-organisaties worden aangemeld zullen wij meenemen in de sollicitatieprocedure.