Functieomschrijving

Waar perkament, digitaal erfgoed en activatiecampagnes samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als junior marketeer erfgoed meer Nederlanders bekend maakt met onze prachtige erfgoedcollecties. Je weet steeds meer mensen te enthousiasmeren voor onze publieksprogrammering en zorgt ervoor dat ze naar events of activiteiten in de KB komen. 

 

Maak jij het mogelijk?     
Als junior marketeer weet je precies wat de verschillende doelgroepen interessant vinden aan onze unieke collecties. Jij weet dat onder hun aandacht te brengen, waardoor steeds meer mensen de weg naar de KB vinden. Bijvoorbeeld voor een Spoken Word-voorstelling over een bijzonder collectiestuk, voor een rondleiding of om gebruik te maken van onze collecties. Jij zorgt ervoor dat al het mooie van onze collecties bekend wordt bij een groter publiek. Samen met het team maak en verspreid je (online) advertenties, brochures en posters, en verzin je en werk je acties uit. En er is meer. Jij bent de junior marketeer erfgoed die: 
 

  • nieuwe marketing- en activatiecampagnes voor ons opzet en uitvoert.  
  • ondersteunt bij het maken van content voor (online) communicatiekanalen en -middelen.  
  • actief zoekt naar mogelijkheden om events bij verschillende doelgroepen via diverse kanalen onder de aandacht te brengen.  
  • De juiste content - zoals foto's en video's - zoekt voor onze nieuwsbrieven en socials. 

 
Daar komt bij dat je bij de KB alle ruimte krijgt om nieuwe dingen te leren en je verder te ontwikkelen. 
 

Ben jij het talent dat wij zoeken? 
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw maatschappelijke betrokkenheid, gecombineerd met een proactieve houding? Geweldig. Zeker als ook het volgende op je van toepassing is:  

  • Minimaal hbo-werk- en -denkniveau, aangevuld met een afgeronde opleiding in de richting marketing en/of communicatie of relevante werkervaring;  
  • Je bent thuis in de wereld van social media en online marketing; 
  • Je krijgt energie van culturele evenementen; 
  • Je bent flexibel, creatief, zelfstandig, en ondernemend; 
  • Je denkt actief mee en bent niet bang om nieuwe ideeën aan te dragen en jezelf te laten horen.  

Waar kan jij op rekenen? 
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere: 

  • een brutomaandsalaris tussen € 3.394 en € 4. 679 (schaal 9).  
  • om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband. 
  • een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.  
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten. 
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP, waarbij de KB 70% van de premie betaalt. 
  • een dertiende maand (8,33%). 
     

Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature junior marketeer erfgoed is een dienstverband voor 32 uur per week aan de orde. Lees hier meer over onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden
 

Hoe is het om bij de KB te werken? 
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s en met onze netwerkpartners zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes en voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met onze netwerkpartners. 

We omarmen de verschillen tussen onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen een team sterker maken. Dat ervaren we ook zo in ons team marketing en content van erfgoed en de digitale openbare bibliotheek. Dit team bestaat uit ca. 18 collega’s, die werken aan diverse online (erfgoed)diensten. Het team bestaat uit marketeers, redacteuren, coördinatoren en data-analisten. Hoe jouw toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als gedrevenen, dynamisch en sociaal.      
 

Hoe solliciteer ik naar deze vacature? 

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen.  
 
Vragen over de functie? Stel deze aan Monique van Loon, teamleider Marketing via @email Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via @email of 06-21493839. 

  • solliciteren kan tot en met zondag 30 juni. 
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek en bellen we je. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.  
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG). Lees meer hierover in onze privacyverklaring sollicitanten