Klantadviseur en webcaremedewerker

In je rol van webcaremedewerker communiceer je via diverse socialmediakanalen met de gebruikers van onze diensten en je helpt ze met al hun vragen. En er is meer. Jij bent de klantadviseur en webcaremedewerker die:

  • dé vraagbaak is voor onze klanten die gebruik maken van de (online) diensten van de KB en de online Bibliotheek.
  • meewerkt aan de professionalisering en ontwikkeling van onze diensten en klantenservice.
  • als de situatie daar om vraagt, snel schakelt, de eigen planning loslaat en bijspringt waar en wanneer het nodig is.

Jij gaat net dat ene stapje verder in de persoonlijke benadering en zorgt voor maatwerk. Het snel en goed oplossen van de klantvraag staat hierbij voorop. Als klantadviseur en webcaremedewerker heb je ook een belangrijke rol in de samenwerking binnen ons netwerk. Zo heb je dagelijks contact met lokale bibliotheken. Daarnaast krijg je veel verantwoordelijkheid en de ruimte om je steentje bij te dragen aan onze doelen. Je werkt deels vanuit kantoor en deels vanuit huis.

Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw maatschappelijke betrokkenheid  gecombineerd met klantfocus? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature klantadviseur en webcaremedewerker aanvult met:

  • hbo werk- denkniveau met werkervaring in online en telefonische klantenondersteuning. Ook via social media.
  • handigheid in het werken met veel verschillende systemen (klantregistratiesysteem, Coosto, Microsoft Office, Teams enz.).
  • goed kunnen samenwerken, lerend vermogen en zelfreflectie.
  • uitstekende mondelinge en schriftelijke communicatievaardigheden.
  • ervaring met onze diensten en/of werkervaring in een non-profit organisatie is een pre.
     

Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:

  • een brutomaandsalaris tussen € 2.711 en € 3.633 (schaal 8).
  • een dienstverband voor in ieder geval één jaar, met intentie tot vast dienstverband.
  • een goede werk- en privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten.
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP.
  • een dertiende maand (8,33%).

Deze arbeidsvoorwaarden (en meer) gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature klantadviseur en webcaremedewerker hebben we meerdere posities beschikbaar. Wil je ons in je sollicitatiebrief laten weten hoeveel uur je graag wil werken, 24 uur is het minimum. 

Je werkt over het algemeen tijdens kantooruren. Je bent flexibel om op termijn ook  - incidenteel of structureel - in de avonduren of in het weekend ingezet te worden. Dit gaat altijd volgens roosterdiensten. De werkuren worden in overleg bepaald en zijn flexibel. Je hebt alle ruimte om roosterwensen aan te geven.

Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waar iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes en voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.

We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook zo in ons klantenserviceteam. Het klantenserviceteam bestaat nu 5 jaar en is de online en telefonische vraagbaak voor met name (potentiële) klanten en de gebruikers van de verschillende KB-diensten. Sinds 1 juni 2022 maken ook de webcaremedewerkers deel uit van de klantenservice zodat we samen een nog beter aanvullende dienstverlening kunnen bieden. Het team bestaat nu uit 18 medewerkers: klantadviseurs, webcaremedewerkers en medewerkers die een combinatiefunctie vervullen. Hoe jouw 18 toekomstige collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als collegiaal, energiek en zelf-organiserend.

Hoe solliciteer ik naar deze vacature?

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Wil je daarnaast 2 voorbeelden beschrijven van situaties waarin jij als klantadviseur het verschil hebt gemaakt voor zowel de klant als voor de organisatie?  

Vragen over de functie? Stel deze aan Marieke Monsieurs, teamleider klantenservice via 06-21108252.

Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via @email of 06-21493839.

  • solliciteren kan tot en met zondag 10 juli 2022.
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
  • de eerste gespreksronde valt op 13 en 14 juli 2022. De eventuele tweede gespreksronde vindt plaats uiterlijk in week 29.
  • de selectieprocedure duurt gemiddeld 3 tot 6 weken.  
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG).