Functieomschrijving

Waar miljoenen gedigitaliseerde krantenpagina’s en ruim 120 kilometer aan boeken, kranten en tijdschriften samenkomen. Dat is de KB in Den Haag en wij staan aan de vooravond van de verhuizing van onze fysieke collectie naar een nieuwbouwlocatie vlakbij Delft. Een unieke kans voor jou als kwartiermaker om een cruciale bijdrage te leveren aan het Nederlandse erfgoed, binnen een bibliotheek die klaar is voor de toekomst.


Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met meer dan 500 collega’s en met onze netwerkpartners zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit doen we door alles toegankelijk te maken over wat in en over Nederland is geschreven, fysiek en digitaal. En door met elkaar te streven naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen.


Maak jij het mogelijk?
In ons nieuw te bouwen boekmagazijn bewaren wij het erfgoed van Nederland. Van middeleeuwse schriften tot romans van alle tijden. In deze rol ben jij ervoor verantwoordelijk dat ons nieuwe magazijn soepel gaat functioneren. Zodat we optimaal zorg kunnen dragen voor onze collectie. Van de werking van de robotinstallatie en het inrichten van het leveringsproces van de collectie aan gebruikers, de integratie van het nieuwe Warehouse Management Systeem (WMS) - met bestaande bibliotheeksystemen en processen - en het vullen van het magazijn met de collectie na oplevering. De nieuwe locatie is niet zomaar een logistiek opslaggebouw, maar een essentieel onderdeel van de KB. Jij gaat ervoor zorgen dat er een naadloze samenwerking ontstaat en het nieuwe boekenmagazijn een sterk verbonden deel wordt van het geheel dat de nationale bibliotheek vormt.

Je zult de spil zijn in de communicatie met zowel het Rijksvastgoedbedrijf, de technische leveranciers en de logistieke partners. Samen met collega’s geef je vorm aan de organisatie inrichting en welke functies en rollen er nodig zijn. Vanaf de bouwperiode tot en met de verhuizing van de volledige collectie, waarna het nieuwe boekenmagazijn volledig operationeel is in 2029. Een extra uitdaging: tijdens de verhuizing blijft de winkel open, dus gaat onze dienstverlening door! Goede samenwerking is dus essentieel om de oplevering en integratie van het gebouw soepel te laten verlopen en aanverwante processen op tijd aan te sluiten. Daarnaast ben je verantwoordelijk voor de technische processen.

Een interessante niet veel voorkomende functie waar je werkt aan iets wat verder gaat dan alleen techniek. Jij bouwt mee aan een toekomstbestendige omgeving voor onze unieke nationale bibliotheekcollectie.


Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:

  • een bruto maandsalaris tussen € 6.299 en € 7.672 (schaal 13).
  • om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten.
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP, waarbij de KB 70% van de premie betaalt.
  • een dertiende maand (8,33%).
  • alle mogelijkheden om je verder te ontwikkelen binnen het vakgebied.

Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor deze vacature is een dienstverband voor 32-40 uur per week aan de orde. Lees hier meer over onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.


Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw organisatie sensitieve aanpak gecombineerd met een hoge deskundigheid binnen het vakgebied? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature aanvult met:

  • Minimaal hbo werk- en denkniveau, eventueel verkregen door relevante ervaring of een (technische) opleiding
  • affiniteit met techniek en automatisering in combinatie met sterke communicatieve vaardigheden die samenwerking bevorderen
  • ervaring met projectmatig werken in complexe technische (bouw)projecten waar je de eindverantwoordelijkheid had


Hoe solliciteer ik naar deze vacature?

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Vragen over de functie? Stel deze aan Jasper Meester via 06-28232305 of via @email.

  • solliciteren kan tot en met zondag 17 november 2024.
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek en bellen we je voor een telefonische kennismaking. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG). Lees meer hierover in onze privacyverklaring sollicitanten.