Portfolio management officer

Waar middeleeuwse handschriften, 7 miljoen publicaties en portfolio management samenkomen. Dat is de Koninklijke Bibliotheek (KB)  in Den Haag. En het is de plek waar jij als portfolio management officer samen met ons zorgt dat we onze strategische doelstellingen halen en de digitale infrastructuur van de bibliotheek voor Nederland realiseren.

Maak jij het mogelijk?   
Als portfolio management officer werk je voor het team Project- en Programmamanagement. Samen met je collega’s behoud je het overzicht bij alle projecten/programma’s en ontwikkelstraten/domeinen. Hiermee zorg je mede voor een geslaagde transformatie van de KB naar een digitale en wendbare organisatie en de ontwikkeling van de hierbij passende nieuwe manier van werken. Keuzes durven maken en ook echt keuzes maken. Daar draait het om. En er is meer. Jij bent de portfolio management officer die:

  • de kaders van ons portfolio ontwikkelt en bewaakt.
  • stakeholders adviseert over samenstelling, prioritering, planning en impact van het portfolio.
  • ontwikkelstraten, programma’s en projecten monitort.
  • processen en standaarden inricht, implementeert en borgt.
  • rapportages en budgetbewaking coördineert.

Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw bovengemiddelde verantwoordelijkheidsgevoel gecombineerd met een fijne en open manier van samenwerken? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature portfolio management officer aanvult met:

  • hbo-werk- en -denkniveau.
  • ervaring in het ondersteunen van portfoliomanagement en het hierin begeleiden van managers en medewerkers van programma’s en projecten.
  • ervaring met het implementeren en optimaliseren van processen en de hiervoor benodigde software.
  • uitstekende communicatieve vaardigheden, mondeling en schriftelijk.

Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:

  • een bruto maandsalaris tussen € 2.960,- en € 4.695.- (schaal 10).
  • een dienstverband voor periode van 1 jaar. 
  • een goede werk- en privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.
  • 100% vergoeding van jouw ov-reiskosten.
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP.
  • een dertiende maand (8,33%).

Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature Portfolio management officer is een dienstverband voor minimaal 32 uur per week aan de orde. Lees hier meer voor onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.

Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. Met onze bibliotheek streven we naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes, voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.

We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook zo in ons team Programma en Projecten. Dit team werkt aan de ontwikkeling en verbetering  van de digitale infrastructuur voor en de verdere digitalisering van de collecties van de KB. Hoe jouw 17 toekomstige collega’s de sfeer omschrijven? Als gemotiveerd, vriendschappelijk en professioneel.

Hoe solliciteer ik naar deze vacature?

Wil jij bijdragen aan onze innovatieve organisatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen.

Vragen over de functie? Stel deze aan Cynthia Henskens, afdelingshoofd Programma en Projecten via @email.
Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via @email of 06 - 21 49 38 39.

  • Solliciteren kan tot en met 16 oktober 2022.
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
  • de eerste gespreksronde valt in week 42. De tweede gespreksronde vindt plaats in week 43.
  • de selectieprocedure duurt gemiddeld 3 tot 6 weken.
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG).
  • een assessment kan deel uitmaken van de selectieprocedure.