Propositiemanager Digitaal lezen en luisteren

Propositiemanager Digitaal lezen en luisteren

Waar de eerste Donald Duck, ruim 200.000 e-books en het Boekstartkoffertje samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als propositiemanager Digitaal lezen en luisteren bijdraagt aan leesbevordering en leesplezier. Van jongeren die nog niet lezen verleiden om dat eerste boek te gaan lezen tot het bevorderen van leesvaardigheid en alles wat hiermee te maken heeft. Door hieraan bij te dragen, maak jij het verschil. 

 Maak jij het mogelijk?     
Het is jouw missie als propositiemanager ervoor te zorgen dat meer mensen de kans krijgen om te lezen.  Daarvoor onderzoek je de drijfveren en behoefte van die doelgroepen waar we het meeste verschil kunnen maken. Vervolgens weet jij wat er nodig is om proposities in de markt te zetten, hoe je samenwerkt met multidisciplinaire teams en hoe je interne specialismes samenbrengt. Bovendien krijg je er energie van inhoudelijk werk af te wisselen met coördinerende taken en schakel je gemakkelijk tussen strategisch, tactisch en operationeel niveau. En er is meer. Jij bent de propositiemanager die: 

 

  • klantbehoeften kan vertalen naar waardevolle dienstverlening en een toekomstperspectief schetst. 
  • ambities en doelstellingen in (jaar)plannen vertaalt en de verantwoordelijkheid neemt voor het bereiken van deze doelstellingen. 
  • businesscases en go-to-market plannen schrijft en scherpe keuzes durft te maken in welke dienstverlening we wel of juist niet meer moeten aanbieden.  
  • actieve relaties onderhoudt met verschillende netwerken, zoals partners binnen de Leescoalitie, het openbare bibliotheek netwerk, Stichting Lezen en andere maatschappelijke organisaties zoals SLO of de VoorleesExpres. En ook binnen de organisatie collega's kan meenemen in de plannen. 
  • een cruciale rol speelt in de communicatie tussen de teams die gezamenlijk bijdragen aan het ontwikkelen, implementeren en in de markt zetten van de propositie. 
  • gesprekspartner is voor dienstcoördinatoren van verschillende diensten én sparringpartner voor het directieteamlid met de portefeuillehouder Lezen en Digitale Geletterdheid. 

Ben jij het talent dat wij zoeken? 
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw klant- en kwaliteitsgerichte handelswijze gecombineerd met jouw overtuigingskracht? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature propositiemanager Digitaal lezen en luisteren aanvult met: 

  • een wo-diploma. 
  • minimaal 4 jaar ervaring met het ontwikkelen van waardeproposities en ons kunt meenemen in het opzetten van propositiemanagement binnen de KB.  
  • ervaring met het inzichtelijk en meetbaar maken van (impact) doelstellingen en uitwerken van businesscases. 
  • kennis van de laatste ontwikkelingen op het gebied van (digitaal) lezen en / of de belangrijkste doelgroep; jongeren.  
     

Waar kan jij op rekenen? 
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere: 

  •  een brutomaandsalaris tussen € 4.064 en € 5.590 (schaal 11).  
  • om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband. 
  • een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.  
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten. 
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP. 
  • een dertiende maand (8,33%). 

Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature propositiemanager Digitaal lezen en luisteren is een dienstverband voor 32-40 uur per week aan de orde. Lees hier meer voor onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden. 

 

Hoe is het om bij de KB te werken? 
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen.  Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes en voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.    
 
We omarmen de verschillen tussen onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen een team sterker maken. Dat ervaren we ook zo in onze afdeling Marketing en Educatie. Deze afdeling werkt aan de marketing, positionering en strategische doorontwikkeling van digitale diensten als Delpher, de Online Bibliotheek en KB.nl. Ook werken we aan verschillende educatieve programma’s, onder andere op het gebied van lezen en digitale geletterdheid voor alle Nederlanders. Hoe jouw 35 toekomstige collega’s de sfeer omschrijven? Als gedreven, enthousiast en sociaal. 

 

Hoe solliciteer ik naar deze vacature? 

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Wil je daarnaast een voorbeeld beschrijven van een uitdaging die je hebt ervaren tijdens het ontwikkelen of de implementatie van een propositie en hoe je daarmee bent omgegaan?   

 
Vragen over de functie? Stel deze aan Maaike Napolitano, hoofd afdeling Marketing en Educatie via @email. Vragen over de sollicitatieprocedure? Stel deze aan Ruth Simons via 06 - 21 49 38 39 of @email. 

  • solliciteren kan tot en met dinsdag 21 maart. 
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.  
  • de eerste gespreksronde valt in week 13. De tweede gespreksronde vindt plaats in week 14, daarna maken we een keuze. 
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG).  

 

 

Propositiemanager Digitaal lezen en luisteren
*
*
*
*

De KB bewaart je gegevens tijdens de wervings- en selectieprocedure. Op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG) verwijdert de KB deze uit haar database, uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure.

Meer informatie over Privacy en AVG is te vinden op de KB-website.