Senior adviseur HRM

Je bent de all-round adviseur op tactisch niveau die helpt managers hun HR-rol steeds beter te vervullen en zorgt dat HR-processen vlot verlopen. En er is meer. Jij bent de senior adviseur HRM die:

  • samen met je collega’s van het HR-adviesteam de HR-agenda inhoud geeft.
  • in-, door- en uitstroomprocessen begeleidt en afhandelt en daarvoor samenwerkt met de collega’s van ons backoffice team.
  • vragen over personele regelingen oppakt en zorgt voor een helder antwoord.
  • aanspreekpunt is van een aantal arbo partners en daarbij het arbobudget beheert.
  • meedenkt over het verbeteren van HR processen.

Daar komt bij dat je in je rol van senior adviseur HRM de thema’s duurzame inzetbaarheid en ziekteverzuimbegeleiding en -preventie organisatiebreed bewaakt en verder brengt.

Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw hands-on mentaliteit gecombineerd met je uitstekende adviesvaardigheden? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature voor een senior adviseur HRM aanvult met:

  • minimaal 3 jaar ervaring als HRM Businesspartner of personeelsadviseur, bij voorkeur bij een (semi)overheidsorganisatie.
  • goede gespreks- en coachingsvaardigheden.
  • affiniteit met duurzame inzetbaarheid.
  • een praktische instelling, geduld en doorzettingsvermogen.
     

Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:

  • een brutomaandsalaris tussen € 3.831 en € 5.269 (schaal 11).
  • om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
  • een goede werk- en privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.
  • 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten.
  • pensioenopbouw via pensioenfonds ABP.
  • een dertiende maand (8,33%).

Deze arbeidsvoorwaarden (en meer) gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature senior adviseur HRM is een dienstverband van 36 tot 40 uur per week aan de orde.

Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waar iedereen volwaardig mee kan doen. Zo zijn we er ook voor de allerjongsten met voorleeskoffertjes en voor senioren met tabletcursussen en voor laaggeletterden met taalhulp. Maatschappelijke uitdagingen zoals deze gaan we aan met andere netwerkpartners.

We omarmen de verschillen van al onze collega’s. Sterker nog: we zien dat verschillen elkaar versterken. Dat ervaren we ook zo in ons HRM team. Het team bestaat uit een drie senior HR adviseurs, een arbeidsjurist, vijf HR backoffice collega’s, twee salarisadministrateurs en twee strategisch HR adviseurs. Het team werkt in hoge mate zelforganiserend met één strategisch adviseur, die de aansturing verzorgt. Daarnaast werk je uiteraard nauw samen met de controllers en met de collega’s van het Inkoopteam. Hoe jouw twaalf toekomstige HR collega’s zelf de sfeer omschrijven? Als gedreven, professioneel en met humor.

Hoe solliciteer ik naar deze vacature?

Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Wil je daarnaast twee voorbeelden beschrijven van situaties waarin jouw advies- en coachingsvaardigheden het verschil maakten? Zo kunnen we zien hoe jij deze kwaliteiten inzet.

Vragen over de functie? Stel ze aan Eric van Driel, strategisch adviseur HRM (tevens wnd. Hoofd HRM) via @email of 06-51367240. Vragen over de sollicitatieprocedure? Ruth Simonis geeft antwoord via @email of 06-21493839

  • solliciteren kan tot en met woensdag 6 juli 2022.
  • zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek. Als een gesprek op locatie niet mogelijk is, ontmoeten we elkaar digitaal. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
  • de eerste gespreksronde valt in week 28. De tweede gespreksronde vindt uiterlijk plaats in week 20, daarna maken we een keuze.
  • tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG).