Functieomschrijving
Waar het digitaliseren van middeleeuwse handschriften en Europees aanbesteden samenkomen. Dat is de KB in Den Haag. En het is de plek waar jij als senior inkoper de regie voert over de opzet en uitvoering van onze inkoopprocessen. Voor jou als inkoopexpert is dit een uitgelezen kans om een sleutelrol te vervullen.
Hoe is het om bij de KB te werken?
De KB is de nationale bibliotheek van Nederland. Wat meer mensen mogen weten, is dat de KB innoveert. Want dat doen we absoluut! Samen met 500 collega’s en met onze netwerkpartners zetten we ons in om Nederland elke dag slimmer, vaardiger en creatiever te maken. Dit lukt ons door bijvoorbeeld alle digitale publicaties van én over ons land te verzamelen, te bewaren en te delen. En door met elkaar te streven naar een samenleving waarin iedereen volwaardig mee kan doen.
Bij ons maak je als senior inkoper echt impact. We bieden een dynamische omgeving waar jouw ervaring en expertise worden gewaardeerd, waar je de ruimte krijgt om te groeien en te excelleren op zowel persoonlijk vlak als gezamenlijk met het team.
Maak jij het mogelijk?
Als senior inkoper ben je vanuit je regie- en expertrol nauw betrokken bij de inrichting en uitvoering van onze inkoopprocessen. Je treedt op als adviseur voor het brede inkoopbeleid van de KB en zet deze visie krachtig neer. Vanuit deze rol begeleid je zelfstandig KB-brede aanbestedingen en ondersteun je interne stakeholders bij het helder definiëren van inkoopbehoeften en het vertalen hiervan naar inkoopstukken.
Naast bovenstaande kerntaak lever je een significante bijdrage aan het verbeteren van onze inkoopfunctie. Ook denk je op strategisch niveau mee over de toekomst en mogelijkheden van onze inkoopafdeling. Zo is bijvoorbeeld momenteel het vormgeven en invullen van contractmanagement een van de focuspunten.
Waar kan jij op rekenen?
Als je kiest voor de KB, dan kies je ook voor uitstekende arbeidsvoorwaarden. Om precies te zijn valt jouw keuze op onder andere:
- een bruto maandsalaris tussen € 5.501 en € 7.075 (schaal 12).
- om te starten een dienstverband voor 1 jaar met uitzicht op een vast dienstverband.
- een goede werk-privébalans. Zo heb je 42 vrije dagen en praten we graag met je over thuiswerken en flexibele werktijden.
- 100% vergoeding van jouw OV-reiskosten.
- pensioenopbouw via pensioenfonds ABP, waarbij de KB 70% van de premie betaalt.
- een dertiende maand (8,33%).
- alle mogelijkheden om je verder te ontwikkelen binnen het vakgebied.
Deze arbeidsvoorwaarden gelden voor een fulltime dienstverband van 40 uur per week. Voor de vacature senior inkoper is een dienstverband voor 32-40 uur per week aan de orde. Lees hier meer over onze uitstekende secundaire arbeidsvoorwaarden.
Hoe solliciteer ik naar deze vacature?
Wil jij bijdragen aan onze innovatie? Mooi! We kunnen niet wachten om jouw cv en motivatie te ontvangen. Vragen over de functie? Stel deze aan Chris de Boer via 06-48375361 of via @email.
- zien we voldoende raakvlakken, dan gaan we graag snel met je in gesprek en bellen we je voor een telefonische kennismaking. Bij onvoldoende raakvlakken laten we je dit weten met een e-mail.
- tijdens de selectieprocedure bewaren we je gegevens. Uiterlijk 4 weken na het beëindigen van de sollicitatieprocedure verwijderen we deze op grond van de Algemene Verordening gegevensbescherming (AVG). Lees meer hierover in onze privacyverklaring sollicitanten.
Vereisten
Ben jij het talent dat wij zoeken?
We zijn benieuwd naar wie jij bent en wat jou bijzonder maakt. Is dat jouw organisatiesensitieve aanpak gecombineerd met een hoge deskundigheid binnen het vakgebied? Geweldig. Zeker als je dit voor deze vacature senior inkoper aanvult met:
- een afgeronde relevante hbo-opleiding.
- up-to-date kennis van het Europese aanbestedingsrecht en ervaring als regisseur van complexe inkooptrajecten.
- ervaring in projectmanagement.
- uitstekende beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift.