Klantenpanel - veelgestelde vragen

  • Kan iedereen lid worden van het KB-klantenpanel?
    Ja. We zijn juist blij als klanten met verschillende interesses deelnemen aan het klantenpanel. Dan kunnen we gerichter vragen stellen. Het maakt ook niet uit of u KB-lid bent of niet.
  • Hoe vaak per jaar word ik benaderd om deel te nemen aan een onderzoek?
    U wordt maximaal 8 x per jaar gevraagd deel te nemen aan een onderzoek.
  • Ben ik verplicht om aan alle onderzoeken deel te nemen?
    Nee. U kunt altijd zelf bepalen of u aan een onderzoek wilt meedoen of niet.
  • Hoe zit het met mijn privacy?
    Uw e-mailadres gebruiken wij alleen om u uit te nodigen voor een onderzoek. Verder doen wij niets met de gegevens.
  • Wat voor soort onderzoeken kan ik verwachten?
    Het kan een (online) vragenlijst zijn. Of we nodigen u uit voor een interview, groepsdiscussie of gebruikerstest.
  • Hoeveel tijd kost deelname aan het klantenpanel?
    Dat wisselt, maar meestal kost het invullen van een online vragenlijst ongeveer tien minuten. In de uitnodiging laten we u weten hoe veel tijd het invullen ongeveer zal nemen.
  • Waar vinden de onderzoeken plaats?
    Interviews, groepsdiscussies en gebruikerstests vinden plaats in de KB in Den Haag. Online vragenlijsten kunt u thuis invullen.
  • Krijg ik een vergoeding voor deelname aan onderzoeken?
    Ja, voor onderzoeken waarvoor u naar de KB moet komen ontvangt een reiskostenvergoeding (2e klas openbaar vervoer). Voor deelname aan deze onderzoeken ontvangt u ook een attentie.
  • Hoe lang duurt het lidmaatschap van het KB-klantenpanel?
    U neemt deel voor een periode van één jaar. Daarna kunt u nog twee keer met één jaar verlengen.
  • Kan ik tussentijds mijn lidmaatschap van het KB-klantenpanel opzeggen?
    Ja, dat kan, via klantenpanel@kb.nl.
  • Word ik op de hoogte gehouden van de resultaten van de onderzoeken?
    Gemiddeld drie keer per jaar ontvangt u de KB-klantenpanel Nieuwsbrief. Ook op de deze webpagina van het KB-klantenpanel vindt u verslagen van onderzoeken.