×

Inhoudsopgave

index
KB in de media

KB op social media

2020 was een goed jaar voor online, en ook voor de social media van de KB. Met mooie acties als de Thuisbieb en de Luisterbieb kregen we veel aandacht op al onze accounts. Ook zijn we druk in gesprek geweest. Het webcareteam van corpcomm heeft 11.800 gesprekken gevoerd op social media en het Landelijk Social Media Team heeft meer dan 60.000 keer op vragen gereageerd, Instagram niet meegerekend. De populairste berichten van de KB social media vind je hieronder.

Linkedin

Populair op ons LinkedIn-account waren:


We hadden op ons LinkedIn-account 10.666 KB-volgers.

Facebook

Hoogtepunten op ons Facebook-account waren:

De aankondiging van de ThuisBieb en LuisterBieb
Afscheid van Jannie van Wezel, de koningin van de leeszaal 
Hoe gaan bibliotheken om met boeken en corona (blog van Paul van Capelleveen)

We deelden via onze Facebookpagina 398 berichten. We kregen 8773 likes en onze berichten werden 1669 keer gedeeld. In totaal bereikten we ruim een half miljoen geinteresseerden.

Twitter

Ook op Twitter was er volop aandacht voor de lancering van de Medieval Meme Generator en de ThuisBieb. Maar ook de posts over de podcast van Anna Rademakers over het Feyenoordboek en de vernieuwing van Literatuurgeschiedenis.org konden rekenen op aardig wat retweets en likes.

In 2020 hadden we 26.965 volgers, verdeeld over vier accounts; Delpher, Biebtobieb, KB en KB research.

YouTube

De best bekeken filmpjes op ons YouTube-kanaal waren:

  1. Delpher TV-commercial
  2. Bibliotheekconvenant
  3. Informatiepunt Digitale Overheid

Instagram

Veruit de meeste reacties ooit kregen we op het bericht met de thuiswerkfoto van collega Steven met zijn katten. Tja, Instagram en katten hè! Ook het afscheid na 40 jaar trouwe dienst bij de KB van de koningin van de leeszaal Jannie van Wezel wist veel likes te verzamelen. Collega Marieke van Delft gaat in 2021 met pensioen en in 2020 zette de KB al een vacature uit voor haar functie. Deze werd ook enorm veel gedeeld.

Foto: Frank Jansen



50 / 52
logo