Werken in marketing en communicatie bij de KB

Marketing en communicatie

Een goede communicatie is essentieel voor de KB. We communiceren met klantgroepen, stakeholders, partners uit onze netwerken en vrienden van de KB. Dat doen we via online communicatie, maar ook offline. Dat maakt ons vakgebied zo interessant. Zo kan het zijn dat je als marketeer het ene moment een nieuwe huisstijl ontwikkelt en het volgende moment een campagne bedenkt op het gebied van luisterboeken. Of je voert een trendanalyse of kwalitatief gebruikersonderzoek uit en formuleert nieuwe strategische uitgangspunten.

Van innovatieve ideeën tot communicatiestrategie

Ook bij corporate communicatie is het geen moment saai. Wat dacht je van samenwerken met landelijke media, het ontwikkelen van sterke content of het communicatief begeleiden van verandertrajecten? Daarnaast zijn er tal van ontwikkelingen die direct invloed hebben op je werk als marketing- of communicatieprofessional bij de KB. Van informeren over de diensten van de KB tijdens de coronacrisis tot het bedenken van een campagne rondom een leesoffensief om de jeugd weer aan het lezen te krijgen.

Jouw essentiële bijdrage aan onze ambitie

De nationale bibliotheek is veel meer dan een plek waar je boeken leent en studeert. We zijn een partner in wetenschappelijk onderzoek en dragen zorg voor onze erfgoedcollectie door het geschreven woord te bewaren én in de schijnwerpers te zetten. Daarnaast zetten we ons in om het leesplezier van de jeugd te vergroten en digitale vaardigheden te verbeteren. We geven toegang tot kennis en informatie en proberen laaggeletterdheid in de samenleving te verkleinen. Zodat we de gebruikers van onze diensten elke dag slimmer, vaardiger en creatiever kunnen maken.

Veranderingen en trends

De een houdt van het authentieke gevoel van een papieren boek en de ander gaat voor het gemak van een e-book, terwijl een derde zweert bij luisterboeken. Voorkeuren veranderen en trends verschuiven. De juiste focus, innovatieve ideeën en een goed inzicht in je doelgroep zijn essentieel. Daarmee lever je als communicatieadviseur, webredacteur, persvoorlichter, websitebeheerder of content marketeer een onmisbare bijdrage aan de KB én de samenleving.

Op je plek bij de KB

Werken als marketing- of communicatieprofessional bij de KB is werken in een omgeving die volop in beweging is. Met mensen die net zo gedreven zijn als jij. Hier krijg je alle vrijheid om jouw talenten in te zetten en verder te ontwikkelen.

Ontwikkelmogelijkheden

Verdiep je in nieuwe technologieën, vergroot je netwerk en volg een opleiding. Zet jij je kennis in om de gebruiksvriendelijkheid van onze website te testen? Of onderzoek je hoe jij thuiswerkende collega’s het beste op de hoogte kunt houden van de laatste ontwikkelingen? Welke kansen jij ook ziet, wij geven je de ruimte.

Secundaire arbeidsvoorwaarden

Bij de KB krijg je maar liefst 42 vakantiedagen per jaar als je fulltime werkt. Een gezonde werk- en privébalans vinden we namelijk belangrijk. Natuurlijk horen daar flexibele werktijden en goede thuiswerkmogelijkheden bij. Want wij snappen dat er meer is in jouw leven dan het tot in de puntjes verzorgen van onze marketing- en communicatiestrategie. Hoe leuk je werk ook is.