Vernieuwd inlogsysteem

De KB stapt op maandag 29 januari over op een nieuw inlogsysteem. Met je inlogaccount is 1 keer inloggen genoeg: of je nu een digitale bron wilt raadplegen of materiaal wilt reserveren. Ook nieuw is dat je je gebruikersnaam kunt aanpassen. Dat hoeft dan niet meer je lidmaatschaps-/pasnummer te zijn. Lees hieronder antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.
 

Waarom een nieuw inlogsysteem?

Met het nieuwe inlogaccount is 1 keer inloggen genoeg: of je nu een digitale bron wilt raadplegen of materiaal wilt reserveren. Dit geldt uiteraard wel binnen dezelfde browsersessie. Je kunt nu ook zelf jouw gebruikersnaam kiezen of aanpassen. 

Daarnaast bieden we de komende tijd stapsgewijs de mogelijkheid om met hetzelfde inlogaccount ook andere bibliotheekdiensten in Nederland te gebruiken, zoals de online Bibliotheek of een abonnement bij een openbare bibliotheek.

Is mijn pasnummer nu mijn gebruikersnaam?

Met de overgang naar het nieuwe inlogsysteem is je pasnummer automatisch meegenomen als gebruikersnaam. Je kan dus gewoon met je pasnummer blijven inloggen, zoals je gewend was. Nieuw is dat je je gebruikersnaam mag wijzigen als je dat wilt. het hoeft dus niet meer je pasnummer te blijven.

Nieuwe leden kiezen meteen al een eigen gebruikersnaam, maar kunnen dit later naar wens wijzigen in hun pasnummer. Je bent dus helemaal vrij in je keuze.

Moet ik een nieuw wachtwoord aanmaken?

Met de overgang naar het nieuwe inlogsysteem wordt je wachtwoord meegenomen, je hoeft dus geen nieuw wachtwoord aan te maken. Dit kan natuurlijk wel, als je dat wilt. Ook kan je een nieuw wachtwoord aanmaken als je je oude wachtwoord vergeten bent.

Wachtwoord vergeten?

Dat kan gebeuren! Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.

Gebruikersnaam vergeten?

Geen probleem! Wij helpen je met het opzoeken van je gebruikersnaam. Klik hier om te beginnen.  

Gegevens inlogaccount wijzigen?

Wil je de gegevens van je inlogaccount wijzigen, bijvoorbeeld je wachtwoord of gebruikersnaam, klik dan hier

Let op: om je contact e-mailadres, of andere persoonlijke gegevens te wijzigen, klik dan hier

Waarom moet je soms toch opnieuw inloggen?

Met het nieuwe inlogaccount blijf je ingelogd, ook als je daarna iets anders wilt gaan doen. Heb je bijvoorbeeld ingelogd om je gegevens te wijzigen en wil je daarna ook een boek reserveren in de catalogus? Dan hoef je niet opnieuw in te loggen. Dit werkt alleen als je in dezelfde browser blijft werken zonder deze af te sluiten. Ga je in een andere browser verder, of heb je je browser tussendoor afgesloten, dan zal je toch weer opnieuw moeten inloggen.

Waarom is de kleur van het inlogscherm anders?

Op termijn kun je met je inlogaccount inloggen op alle bibliotheekdiensten in Nederland, zowel van de KB als van de openbare bibliotheken en de online Bibliotheek. Omdat het een samenwerking is met de openbare bibliotheken, is ervoor gekozen om de kleur van het inlogscherm te laten aansluiten bij deze huisstijl.

Vragen?

Kom je er niet uit of heb je nog andere vragen dan hier genoemd staan? Neem dan gerust contact met ons op.