Inlogaccount
Met je inlogaccount is 1 keer inloggen genoeg: of je nu een digitale bron wilt raadplegen of materiaal wilt reserveren.
Je kunt je eigen gebruikersnaam kiezen. Dat hoeft niet je lidmaatschaps-/pasnummer te zijn.
Er is ook de mogelijkheid om met hetzelfde inlogaccount andere bibliotheekdiensten in Nederland te gebruiken, zoals de online Bibliotheek of een abonnement bij een openbare bibliotheek.
Heb je hulp nodig bij het inloggen? Lees hieronder antwoorden op veelgestelde vragen. Staat je vraag er niet bij? Neem dan gerust contact met ons op.
Is mijn pasnummer mijn gebruikersnaam?
Als je al lid was voor de overgang naar het nieuwe inlogsysteem is je pasnummer automatisch meegenomen als gebruikersnaam. Je kan dus nog steeds met je pasnummer blijven inloggen, zoals je gewend was. Je mag je gebruikersnaam wijzigen als je dat wilt, het hoeft dus niet meer je pasnummer te blijven.
Nieuwe leden kiezen meteen al een eigen gebruikersnaam, maar kunnen dit later naar wens wijzigen in hun pasnummer. Je bent dus helemaal vrij in je keuze.
Wachtwoord vergeten?
Dat kan gebeuren! Klik hier om een nieuw wachtwoord in te stellen.
Gebruikersnaam vergeten?
Geen probleem! Wij helpen je met het opzoeken van je gebruikersnaam. Klik hier om te beginnen.
Gegevens inlogaccount wijzigen?
Waarom moet je soms toch opnieuw inloggen?
Als je eenmaal bent ingelogd, blijf je ingelogd. Ook als je daarna iets anders wilt gaan doen. Heb je bijvoorbeeld ingelogd om je gegevens te wijzigen en wil je daarna ook een boek reserveren in de catalogus? Dan hoef je niet opnieuw in te loggen. Dit werkt alleen als je in dezelfde browser blijft werken zonder deze af te sluiten. Ga je in een andere browser verder, of heb je je browser tussendoor afgesloten, dan zal je toch weer opnieuw moeten inloggen.
Vragen?
Kom je er niet uit of heb je nog andere vragen dan hier genoemd staan? Neem dan gerust contact met ons op.